Práce z domova je čím dál populárnější, zaručuje zaměstnancům flexibilitu a pohodlí. Takzvaný home office také snižuje náklady na zaměstnance a většinou i zvyšuje produktivitu, i když tohle je diskutabilní otázka.

Ale všechno není tak růžové. Home office může být velké bezpečnostní riziko pokud není připraven správně. Přibližně 63 % firem postihly datové úniky kvůli zaměstnancům pracujícím z domova. Toto, ale neznamená, že byste museli riskovat bezpečí svojí firmy kvůli home office.

Jak zabránit rizikům home office

1.      Duplicitní hesla a nenastavené MFA

Používání duplicitních a slabých hesel je jedna z nejčastějších chyb kterých se zaměstnanci dopouštějí. Nejjednodušší způsob, jak vyřešit tento problém je používat silná a originální hesla. Další skvělá pomůcka je MFA neboli více faktorové ověření (znáte ze své banky). MFA přidává další vrstvu ochrany před ukradením účtu.

2.      Nezabezpečená síť

Většina domácích sítí je zabezpečena, ale neadekvátně pro práci s citlivými firemními daty. Dobrý způsob jak obejít zabezpečení domácích sítí na firemní úroveň, je nastavit VPN tunel který povede do vaší firmy.

3.      Phisingové útoky

Phisingu se bohužel nevyhne nikdo a zaměstnanci pracující z domova jsou ještě více náchylní na tyto útoky. Nejlepší ochrana proti phisingu je vše dvakrát kontrolovat a neklikat na podezřelé adresy. Ideálně v kombinaci s 2-faktorovým přihlašováním (Top-strop jsou FIDO klíčenky, YubiKey apod.)

4.      Neaktualizování OS a aplikačního software

Pravidelné aktualizování softwaru na všech zařízeních je zásadní. Zaměstnanci pracující z domova mohou zapomenout aktualizovat některá zařízení, proto je ideální nastavit automatické aktualizace včetně OS i aplikačního SW.

5.      Zálohování

3-2-1 je ideální stav, super-idealní stav je, když jedna ze záloh je nesmazatelná (immutabilní). Nesmažete si ji sami, ani Váš admin ani případný útočník.

6.      Nedostatečné zaučení zaměstnanců

Je důležité vysvětlit všem zaměstnancům důležitost kyberbezpečnosti. Jak se chovat bezpečně, jak fungují různé typy útoků a jak jim předejít.

Získejte ZDARMA návrh řešení

ICT-GROUP poskytuje bleskovou IT podporu s týmem elitních IT odborníků na které se vaše firma může spolehnout. Nezávisle na tom, jestli pracujete na dálku nebo jste na pracovišti, zajistíme Vám za nízké měsíční náklady řešení problémů v reálném čase, zabezpečení na úrovni zařízení, aplikací, sítě a komplexní správu IT.

Nemáte rádi formuláře? Zavolejte nám  777 800 167 nebo napište  sales@ict-group.cz. Ozveme se Vám nejpozději do 24 hodin, velice pravděpodobně ale o dost dříve.

>